رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد
سرخط خبرها

گزارش شهرآرانیوز درخصوص کمبود معلم پای وزیر را به مشهد کشاند | ضرب‌الاجل مراد صحرایی برای حل مشکل کلاس‌های بدون معلم

  • کد خبر: ۱۹۰۶۸۴
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
گزارش شهرآرانیوز درخصوص کمبود معلم پای وزیر را به مشهد کشاند | ضرب‌الاجل مراد صحرایی برای حل مشکل کلاس‌های بدون معلم
گزارش میدانی و پیگیری‌های شهرآرانیوز نسبت به کمبود معلم در مدارس برخی نواحی آموزش و پرورش مشهد ، حالا به تهران نیز کشیده شده است و پای وزیر آموزش و پرورش را به این موضوع بازکرده است و باعث شده تا مراد صحرایی برای حل این موضوع ضرب الاجل تعیین کند.

به گزارش شهرآرانیوز ، موضوع کمبود معلم در مدارس مشهد و انتقادات بی پرده دانش آموزان و اولیا آنها در این باره و پیگیری شهرآرانیوز برای حل این مشکل ، باعث شد تا این گزارش با واکنش های مختلفی روبرو شود.

این مسئله تا آنجا پیش رفت که دیروز نیز آیت الله علم الهدی ، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نیز درباره موضوع کمبود معلم در مدارس مشهد مباحث صریحی را مطرح کرد و حالا همین انتقادات باعث شده است تا پای وزیر آموزش و پروش برای حل این مشکل به مشهد باز شود.

معاون ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش‌و‌پرورش در گفتگو با شهرآرانیوز، با تایید این موضوع اظهار کرد: رضامراد صحرایی، مقام عالی این وزارتخانه، در روز پنجشنبه به مشهد سفر می کند. با سفر وزیر به مشهد چالش ایجادشده در زمینه کمبود معلم در این شهر با نظارت مستقیم  ایشان برطرف خواهد شد.

سیدجواد هاشمی در حاشیه دیدار دیروزش با آیت‌ا... علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان، درباره راهکار‌های وزارت آموزش‌و‌پرورش برای مسئله کمبود معلم در مشهد و خراسان‌رضوی ادامه داد: ضرب‌‎الاجل وزیر آموزش‌و‌پرورش برای حل مشکل کلاس‌های بدون معلم در مشهد سبب شده است از ظرفیت ورودی‌های جدید دانشگاه فرهنگیان و ظرفیت مازاد سایر استان‌ها برای جبران کمبود معلم و مدیریت سریع این چالش آموزشی در مشهد استفاده شود.

وی افزود: در یک نگاه جامع و ملی، در حال حاضر مشکل کمبود معلم محدود به دوازده استان کشور است و در بیست استان دیگر نه‌تنها کادر آموزشی به میزان مطلوب وجود دارد، بلکه در برخی مناطق، شاهد وجود ظرفیت مازاد معلمان هستیم. بر‌همین‌اساس نباید این‌طور تلقی شود که کشور در بحران کمبود معلم گرفتار شده است و این مشکل منطقه‌ای به‌زودی با ضرب‌‎الاجل ویژه وزیر آموزش‌و‌پرورش و ابلاغ آیین‌نامه اختصاصی برطرف خواهد شد.

معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش همچنین از جذب حدود ۲۳‌هزار دبیر و نیروی حق‌التدریس برای جبران کسری معلم در کشور خبر داد و تصریح کرد: در آیین‌نامه ابلاغی، سه مؤلفه به‌عنوان راهکار‌های خروج از چالش معرفی شده است؛ یکی جذب نیرو‌های جدید است که به‌تنهایی باعث حل مسئله خواهد شد و به‌موازات آن، جبران بخش دیگری از کمبود معلم به کمک حضور حق‌التدریس نیرو‌های موظف و استفاده از سرریز معلمان سایر استان‌هاست که هر سه راهبرد در دستور‌کار قرار گرفته است.

نیرو‌های استخدام شده در مرحله سازمان‌دهی

به گفته هاشمی، فرایند جذب نیرو‌های جدید با موفقیت به پایان رسیده است و نیرو‌های استخدام‎شده در مرحله سازمان‌دهی هستند.
او تصریح کرد: دلیل وقوع این چالش، ناهماهنگی‌هایی بود که در روند استخدام سالانه آموزش‌و‌پرورش به وجود آمد و امسال شاهد طولانی شدن آن بودیم که در نتیجه سبب شد در برخی شهرستان‌ها، یک ماه از فرصت آموزشی سال تحصیلی جدید از دست برود. با‌این‌حال هم‌اکنون در مرحله سازمان‌دهی هستیم و با اولویت استان‌های دارای کمبود، نیرو‌های انسانی جذب‎شده طبق آیین‌نامه توزیع و موظف به تدریس خواهند شد.

رونمایی از سامانه جامع نظارت بر مدارس

برگزاری گردهمایی سه‌روزه مدیران ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات ادارات کل آموزش‌و‌پرورش استان‎ها در مشهد، موضوع دیگری بود که هاشمی به تشریح جزئیات آن پرداخت و بیان کرد: بازرسان این شبکه در طول سال تحصیلی، به‌طور پیوسته تحقق چشم‌انداز‌های نظام تعلیم و تربیت را تحت رصد و نظارت قرار می‌دهند و امسال چکیده همه گزارش‌هایی که به ثبت رسیده است در کارگروه‌های پنج‌گانه این نشست بررسی خواهد شد.

آن‌طور که معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش تأکید کرد، بررسی وضعیت بازگشایی مدارس یا همان «پروژه مهر»، مباحث مرتبط با فضای زیرساختی، نیروی انسانی، فرایند ثبت‌نام دانش‎آموزان، دریافت شهریه و توزیع کتب تحصیلی شش محور اصلی برگزاری این همایش سه‌روزه در مشهدالرضا (ع) است و در حاشیه آن، از سامانه جامع نظارت و ارزیابی عملکرد در مدارس نیز رونمایی می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->